Prodaja automobila u Hrvatskoj skočila 31 posto

U siječnju je u Hrvatskoj prodano 3.706 novih putničkih automobila što je 30,8 posto ili 873 vozila više nego u istom razdoblju 2017., a taj se porast pripisuje promjenama trošarinskog sustava i obračuna PDV-a za tvrtke, pri čemu se puni učinak tih mjera očekuje u nekoliko idućih mjeseci.

Broj siječanjskih registracija novih vozila najveći je od 2009. godine, a raste i broj rabljenih vozila koja se unose iz inozemstva, podaci su Promocije plus.

U toj agenciji ističu kako je rast broja prodanih vozila izravna posljedica promjene trošarinskog sustava i obračuna PDV-a za tvrtke te da će se za pravi učinak tih dviju mjera trebati pričekati još koji mjesec, kada potpuno zažive na tržištu vozila.

Isto tako, procjenjuju da je “tržišni siječanjski višak” većinom posljedica pada registracija novih vozila u prosincu 2017. kad je zbog najave i očekivanja pozitivnih učinaka novog sustava trošarina i obračuna PDV-a za poduzeća, značajno pao broj registracija novih vozila u odnosu i na prethodne mjesece iste godine, ali i u odnosu na isti mjesec prethodne godine.

Vlada je, naime, 11. siječnja donijela Uredbu o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila, prema kojoj se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzimaju nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, što predstavlja dvije trećine svih novih prodanih vozila.

Uredba definira da se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzimaju vozila čija je prodajna cijena sa PDV-om niža od 150 tisuća kuna, dok je veći naglasak stavljen na emisiju ugljičnoga dioksida kao kriteriju za oporezivanje.

Osim toga, od 1. siječnja poduzetnicima u sustavu PDV-a omogućen je povrat 50 posto pretporeza za nabavu ili najam osobnih automobila i drugih sredstava za osobni prijevoz do vrijednosti od 400.000 kuna, a od toga dana kod prijenosa vlasništva rabljenih vozila ukinut je porez na stjecanje rabljenih vozila i zamijenjen plaćanjem upravne pristojbe bez potrebe ovjere ugovora kod javnog bilježnika.

Tijekom siječnja najviše je prodano Volkswagenovih (VW) vozila, 536, što znači da VW  ima udjel u ukupnoj prodaji od 14,4 posto. Na drugom mjestu je Škoda s 521 prodanim primjerkom (udjel 14 posto), dok je treći Suzuki s prodajom od 289 komada i udjelom od 7,8 posto.

Od premium marki, u prvom mjesecu ove godine prodano je primjerice 146 novih Audija, 129 BMW-a, 50 Mercedesa, ali i pet Porschea.

Kod modela, Škoda Octavia drži prodajni primat s 300 vozila, drugi je hrvatskim građanima i dalje omiljeni VW Golf s prodajom od 182 primjerka dok je treći najprodavaniji model Suzuki Vitara (128 vozila) s tim da je dobra prodaja tog modela nastavak lanjskog trenda. Četvrti je VW Tiguan s prodajom od 105 vozila, a peta Dacia Duster (100).

Prema pogonskom gorivu, u siječnju je od ukupne prodaje novih vozila prodano 49,6 posto benzinaca, 48,5 dizelaša, dva vozila na potpuno električni pogon te 52 hibrida, što znači da se nakon desetak godina dominacije dizelskog agregata u siječnju  izjednačio udio vozila s benzinskim i dizelskim agregatom.

Nadalje, na tržištu rabljenih osobnih vozila nastavljen je trend rasta registracije vozila koja se unose iz inozemstva. Tako je ovogodišnjeg siječnja registrirano 5.325 rabljenih osobnih vozila što je u odnosu na lanjski siječanj porast od 24,6 posto uz zaključak da je promjena trošarina očito imala pozitivan učinak i na registracije rabljenih vozila.

U ovogodišnjem siječnju registrirano je i 659 novih dostavnih vozila ili 13,6 posto više  u odnosu na isti mjesec prethodne godine. U usporedbi s podacima za siječanj u prethodnih 10 godina, odnosno od početka krize na tržištu vozila, ovogodišnji siječanj je zabilježio najveći broj registracija novih dostavnih vozila

Na ljestvici marki lakih dostavnih vozila prvo mjesto drži Volkswagen sa 117 vozila, slijede Citroen sa 106 vozila i Peugeot s njih 98. U analizi registracija najprodavanijih modela (sve karoserijske izvedbe) izdvajaju se  Volkswagen Caddy, Dacia Dokker Van i  Citroen Jumper.

Povratak na vrh