Kako voditi i motivirati zaposlenike uspješno poput Stevea Jobsa

Steve Jobs nije bio milostiv u određenim trenucima, ali teško da itko može osporavati njegove kvalitete kao lidera.

Znao je motivirati ljude, znao je kako se odnositi prema raznim situacijama i svojim primjerom vodio je one oko sebe. Uz to, imao je karizmu koja osvaja, što mu je pomagalo u raznim situacijama.

Upravo zato se gotovo deset godina od njegove smrti još uvijek analiziraju načini kako je vodio Apple, kako je pristupao poslu i kako je pristupao ljudima. Konstantno se iz njegova primjera nešto može naučiti.

Philippe Bouissou prepričao je četiri ključne stvari koje pamti, a da se vežu uz Jobsa i njegove liderske sposobnosti. Naime, Bouissou je počeo raditi u Appleu 1995., kad je Jobs vodio NeXT, ali kako je Apple preuzeo tu kompaniju i vratio svog osnivača na čelo kompanije, tako je Bouissou dobio uvid u to što i tko je Steve Jobs.

1. Za uspjeh bitno je fokusirati se na jednu ili dvije stvari

Jobs je to nazivao hiperfokusom, navodi Bouissou. Tražio je od svih oko sebe da se fokusiraju na jednu ili dvije stvari koje rade, koje smatraju najvažnijima. I tek kad njih riješe, neka se okrenu sljedećim izazovima. Jobs je služio kao primjer jer je bio iznimno fokusiran na ono što je smatrao u određenom trenutku najbitnijim.

2. Obratite se osobi koji čini razliku

Jobsa nije bilo briga za birokraciju ili hijerarhiju, smatrao je da se treba obraćati direktno onima koji mogu obaviti posao. Ne samo najbolje, nego i najbrže. Na to je poticao sve oko sebe. Zato nije bilo previše zastajkivanja.

3. Poboljšati, poboljšati, poboljšati

Konstantno je ponavljao te riječi jer je težio prema savršenstvu. Uvijek bi govorio da je jednostavnost teška za postići, što se pokazalo istinitim. Upravo zato je i bilo važno održavati fokus na ono najbitnije, a ne se baviti s više stvari odjednom.

4. Nemojte samo raditi na proizvodima, radite na zadovoljstvu

Htio je da ljudi shvate što imaju u rukama čim to prime u ruke. I htio je da osjete zadovoljstvo. Zato je testirao do "beskonačnosti" proizvode i tražio prostor za dodatnim redizajnom svakog detalja.

Članak je prenesen s portala ICTbusiness.

Povratak na vrh